Supcoaching

Je bent geen binnenmens

We reizen wat af mensen reist veel met de auto of openbaar vervoer. We zitten de hele dag op kantoor of op school. Vaak ook nog met een smartphone, tablet en (spel)computer. Oftewel, we zijn veel binnen en daardoor bewegen we structureel te weinig. Het is niet gek dat we in een tijd leven waar (werk)stress beroepsziekte nummer één is. Als je gezondheid je iets waard is, is het meer dan nodig om naar buiten te gaan en te bewegen.

Ontspanning door inspanning

Suppen en coaching biedt een mooie combinatie van in- en ontspanning. Door fysiek in te spannen, ontspan je juist weer. Iets doen wat helemaal los staat van werk of studie helpt tegen stress. Wist je dat langdurige stress uiteindelijk kan leiden tot hart- en vaatziekten? Stress is dus niet iets dat alleen in ons hoofd speelt, maar zich ook fysiek uit (op termijn).

Op het water kom je tot rust

Waarom zou je het water op gaan? Heel simpel. Door te bewegen maak je (letterlijk en figuurlijk) ruimte. Ruimte in je hoofd, in je hart, in je lijf. Bewegen is goed voor je, zowel fysiek als mentaal. En wist je dat als je in de buurt van water leeft, je welzijn verbetert? Je komt tot rust in de natuur en op het water. Hier laad je je batterij weer op. Door te bewegen op het water sla je twee vliegen in een klap. Ik begeleid je op een rustige, maar ook speelse manier.

Suppen en coaching op het water met Supcoach.nl

Waar helpt supcoaching bij?

  • Stressklachten
  • Burn-out (preventie en herstel: rustig aan opbouwen van weerbaarheid)
  • Fysiek en mentaal sterker worden
  • Angsten overwinnen
  • Contact maken met je lichaam en gevoel
  • Ontspanning en rust in je hoofd
  • Balans (her)vinden
  • Je (zelf)vertrouwen vergroten
  • Inzichten & keuzes maken
  • En vooral: plezier!

Waar bestaat een Supcoach sessie uit?

Persoonlijke aandacht staat voorop. Ik stem altijd af op jouw behoefte in het moment. Wil je praten, dan praten we. Wil je rust, dan zijn we stil. Afhankelijk van wat jij fijn vindt, zijn er een aantal dingen die we kunnen doen op het water:

  • Suppen (lijkt me logisch 😉 ) en uitleg over de techniek
  • Focus op rust, ontspanning en natuur
  • Ademhalingsoefeningen
  • Mindfulness oefeningen
  • Mediteren
  • Yoga oefeningen / -poses
  • Ergens aanmeren en even stil liggen
  • Stukje wandelen en later weer opstappen
  • Coachingsvraag behandelen
  • Zangoefeningen / stembevrijding

Wil je mee het water op? Kijk op de prijzenpagina voor de verschillende vormen (losse sessie en pakketten). Neem gerust contact op als je meer wilt weten!